Svi koji se odluče za pokretanje sopstvenog biznisa čine jedan važan, a prije svega hrabar korak u svojoj karijeri. Međutim, pokretanje biznisa bilo koje vrste, ili njegovo unaprjeđivanje nije jednostavan zadatak i neophodno je mnogo volje, truda, ali i ulaganja u njega.
Bilo da nudite različite usluge ili se bavite proizvodnjom i prodajom određene robe, reklamiranje je jedan od najefektivnijih načina da dođete do velikog broja ljudi.
Tim povodom odlučili smo da vam u nastavku teksta predstavimo različite opcije reklamiranja uz minimalni budžet.
Reklamni štampani materijal – odaberite najbolju opciju
Marketing putem štampanih medija predstavlja jedan od tradicicionalnih vidova oglašavanja. Čak i u 21. veku, kada digitalni marketing preuzima primat, tradicionalno oglašavanje se veoma dobro drži i pomaže brojnim kompanijama, a posebno malim preduzetnicima da ojačaju svoju poziciju na tržištu.
Više je benefita koje dobijate putem reklame na štampanim medijima, a kod nas na tržištu možete pronaći nekoliko štamparija, kao što je printplotstudio.rs, koje nude širok spektar usluga koje će vam biti izuzetno korisne u pogledu reklamiranja.
O čemu se zapravo radi i na koji način vam marketinški materijal pomaže u reklamiranju?
Pre svega, na ovaj način upoznajete potencijalne klijente sa vašim brendom. Primera radi, kada se odlučite za izradu flajera, onaj do koga flajer dođe imaće priliku da čak i samo jednim pogledom uoči vaš logo, usluge koje nudite i boje vaše kompanije.
Sve što je neophodno jeste da uložite kreativnost u dizajniranje flajera ili se odlučite za štampariju u kojoj ćete izuzev kvalitetne i brze štampe moći da dobijete i usluge grafičkog dizajna, odnosno najbolja grafička rešenja.
Pored brendiranja, upotrebom materijala kao što su flajeri i brošure, potencijalni kupac će sve važne informacije imati na jednom mestu: usluge koje nudite, vašu adresu, kontakt i slično. Na ovaj način proces kupovine je znatno jednostavniji. Ako je ovim putem predstavljena i posebna akcija koju nudite, verovatnoće da će onaj koji ima flajer kupiti vaše usluge, postaje još veća.
Kako da odaberete idealan reklamni materijal?
Složićemo se da nije isto da li prodajete odeću, ručno izrađujete određene predmete, otvarate agenciju za nekretnine ili ste na početku avokatske karijere. Upravo zato, ni reklamni materijal za koji se odlučite ne treba da bude isti.
Primera radi, flajeri i brušure su idealan izbor za one koji nude širok spektar usluga, dok se za vizit karte odlučuju oni koji predstavljaju jednu uslugu ili proizvod.
Isto tako, onima koji imaju za cilj da dođu do većeg broja klijenata u poslovnom svetu, reklamiraju svoj brend i steknu poverenje klijenata, odličan vid marketinga je štampa na blokovima, rokovnicima, hemijskim olovkama…
Ovaj vid reklame ujedno predstavlja i poseban poklon koji nudite svojim partnerima, a sa porukom koja je istaknuta na odabranim predmetima, osigurali ste sebi sjajnu referencu.
Dakle, prilikom odabira reklamnog materijala trebalo bi da se vodite cilljevima koje želite da postignete, odnosno vodite računa o prilagođavanju reklamnog proizvoda tim ciljevima.
Izuzev pomenutih reklamnih proizvoda, razmislite o štampi na majici, posterima, plakatima, foto tapetima (sjajan izbor ukoliko imate lokal) i drugim vidovima reklame.
Iskoristite potencijal društvenih mreža
Kao što smo već pomenuli, zahvaljujući razvoju tehnologija, a pre svega interneta, danas je digitalni marketing jedan od najčešćih vidova oglašavanja. S obzirom na to da je ovaj pojam poprilično širok, zadržaćemo se na jednoj njegovoj oblasti.
Društvene mreže predstavljaju idealnu platformu za reklamiranje svih onih koji se smatraju kreativcima i spremni su da ulože svoje vreme i trud u kreiranje i održavanje profila na društvenim mrežama.
Naš savet da putem interneta potražite povoljne kurseve, ili one koji su potpuno besplatni, a pomoću kojih ćete steći početna znanja o načinu funkcionisanja društvenih mreža. Dalje, ovo znanje će vam pomoći da pokrenete sopstveni profil, odnosno profil kompanije ili brenda i povežete se sa potencijalnim klijentima.
Neophodno je da na pomenutom profilu uvek budete aktivni, redovno plasirate interesantan i koristan sadržaj korisnicama, odgovarate na poruke i komentare.
Danas su najaktuelnije društvene mreže Instagram, TikTok i Facebook. U zavisnosti od ciljne grupe i usluga koje nudite potrebno je da se predstavite na nekoj od pomenutih mreža, a vremenom se možete proširiti i na sve.
S obzirom na to da su društvene mreže prilično neformalne trudite se da održite određenu dozu neposrednosti, ali ne zaboravite na profesionalnost koja je neizostavna gdje god da predstavljate svoj biznis.
Kvalitetom do uspeha
Za kraj ne smemo zaboraviti važnu stavku koja ne sme izostati tokom čitavog poslovanja – kvalitet. Bilo da nudite određene usluge ili proizvode, kvalitet je prduslov da će se određena osoba vratiti kod vas i preporučiti vas nekom drugom.
Izuzev kvaliteta onoga što nudite, obratite pažnju i na kvalitet marketinga – zanimljiv sadržaj na društvenim mrežama, kvalitetan promo materijal koji sadrži sve neophodne informacije i slično.
Jeste li čuli za marketing od “usta do usta”?
Marketing od usta do usta je zapravo prenošenje informacija sa jednog potrošača na drugog. Ukoliko je prvi potrošač zadovoljnim uslugom koju je kod vas dobio, dobra reč će se širiti, a vi praktično dobijate besplatnu reklamu.
Pojedina istraživanja pokazala su da u današnje vreme, kada vlada pretrpanost informacijama sa svih strana, preko 90% potrošača smatra da je reklama od usta do usta najpouzdaniji izvor informacija.
S obzirom na to da na ovaj vid marketinga utičete posredno, znate šta vam je činiti – trudite se da svakom potencijalnom klijentu, kao i onom koji se odluči za vaše usluge ponudite kvalitet i steknete odnos poverenja koji će pokrenuti dobru priču.
Nadamo se da vam je naš tekst bio zanimljiv, ali i da ste čitanjem dobili korisne informacije koje će vam pomoći da unapredite svoje poslovanje uz mnogo truda i malo finansijskih ulaganja.