pica u kutiji

Da li ste bili svesni činjenice da je na početku 2021. godine zabeležen podatak o globalnoj prodaji pice koja je dostigla 145 milijardi dolara na godišnjem nivou?

Iako prosečnom kupcu ovaj podatak ne govori mnogo o realnom stanju, ova brojka ipak ukazuje na ogromnu količinu novca koji prođe kroz tržište i predstavlja neku vrstu potvrde da pica spada u jedno od najpopularnijih jela globalno.

Bilo da želite romantičnu večeru i dolazak u restoran, brzi zalogaj sa nogu ili vam je potrebna efikasna dostava pizze na kućnu adresu, ovo jelo je odličan izbor u svakom slučaju.

Zbog popularnosti pice se mnogi preduzetnici odlučuju upravo za otvaranje picerije.

Pa ipak, uprkos velikoj popularnosti italijanskog specijaliteta širom zamaljske kugle, pokretanje biznisa zahteva i druge sposobnosti, osim poznavanja odličnog recepta za pravljenje pice.

U nastavku smo pripremili nekoliko korisnih saveta za sve one koji planiraju otvaranje picerije.

Analiza tržišta i priprema poslovnog plana

Svaki biznis, bez obzira o kojoj se oblasti radi, u početku zahteva slične aktivnosti, koje se pre svega tiču finansija – tržište, poslovni plan i ekonomske okolnosti.

Tržište picerija je itekako popunjeno, a ono o čemu vlasnici novih lokala treba da brinu jeste što veliki deo “kolača” uzima nekoliko dominantnih lanaca. Sa njima je veoma teško takmičiti se, ali se mogu analizirati njihove mane i pretočiti u sopstvene prednosti.

Sa druge strane, potrebno je ispratiti i u čemu su drugi dobri, te sličnu ponudu implementirati i u svoj jelovnik, ali naravno na neki originalan način.

Sledeće na listi jeste priprema biznis plana, koji su to nephodni početni troškovi i kakva se zarada može očekivati u budućnosti. Ovde pored analize tržišta i planiranja troškova spada i postavljanje ciljeva, opis i struktura poslovanja, proizvodi.

Koji tip picerije preferirate za svoje poslovanje?

Neko picu voli da jede usputno sa nogu, nekome je draže da poseti renomirani restoran u svojoj okolini, dok treći pak ovo jelo praktikuju uz omiljenu seriju sa porodicom kod kuće.

Šta god da je vaš izbor, ponuda je svakako veoma bogata!

Određeni lokali su više usmereni na takozvanu brzu hranu, dok su drugi mnogo više uložili u mogućnosti obedovanja u restoranu, dok su neki pokrili sve opcije.

Za početak bi bilo najbolje svoje poslovanje fokusirati na neku od ovih opcija, pa nakon određenog vremena analizirati mogućnosti. I sami ćete uvideti da li je potrebno menjati način poslovanja u odnosu na potrebe potrošača i prihode koje ostvarujete.

Ukoliko želite da otvorite restoran, budite svjesni potrebe za većim ulaganjima, naročito u samom početku, ali i potrebom za mnogo više novca tokom održavanja samog lokala i tome slično.

Sa druge strane, u ovom slučaju možete očekivati mnogo širi dijapazon gostiju i veći povrat profita.

Pica na dasci

Šta možete očekivati od svog radnog dana kao vlasnik picerije?

Na samom početku, kada tek otpočnete sa svojim poslovanjem, velike su šanse da ćete i sami morati da budete uključeni u sve što se dešava po pitanju dnevnih aktivnosti.

U lokalu morate uvijek imati sve namirnice potrebne za pravljenje pice, tako da ćete se na redovnoj bazi brinuti o tome. Takođe, važno je da lokal na početku radnog dana bude spreman u sanitarnom pogledu, kao i da uvek imate dovoljan broj zaposlenih na raspolaganju.

Nakon određenog vremena, kada se poslovanje razvije, najbolje bi bilo zaposliti menadžera od poverenja koji će sve ove zadatke rešavati umesto vas, dok će vama ostati vođenje poslovanja i liderstvo nad zaposlenima.

Dobar marketing će itekako biti od koristi

Nakon otvaranja lokala, ne zaboravite da se pozabavite marketinškim aktivnostima i odvojite određeni deo budžeta za ove aktivnosti. Danas je posebno važno usredsrediti se na digitalni marketing, odnosno društvene mreže i sajt.

Proces odabira lokala od strane potrošača se danas obavlja online, tako da će se skoro svako informisati o vama prije nego što napravi rezervaciju i dođe na ručak ili večeru.

Veoma je važno da na sajtu bude istaknut jelovnik, sa svim specijalitetima i posebnim ponudama, kao i naznačenim cenama. Recenzije su takođe nešto što itekako može biti od pomoći.

Na društvenim mrežama svakodnevno obaveštavajte svoje pratioce o novostima i ponudi o vašem lokalu, što će im biti podsetnik da vas posete. Fotografišite specijalitete i zanimljivim informacijama o jelima dodatno privucite kupce.

Šta možete očekivati od picerije kao biznisa?

Ono što mnoge može zabrinuti jeste činjenica da gotovo 50% novih picerija širom sveta propadne, uprkos tome što je ovo jelo možda i najpopularnije na čitavoj planeti.

Međutim, ukoliko otvaranje picerije posmatrate kao i svaki drugi biznis, dovoljno ste strpljivi u prvih nekoliko godina poslovanja i vredno radite na poboljšanjima, šanse za uspeh vam se znatno uvećavaju.

Naša preporuka je da pronađete određeni način kako ćete se diferencirati na tržištu. Smatramo da je po pitanju otvaranja picerije to izvodljivo zbog širokih mogućnosti koje recepti za picu omogućavaju.

Otvaranje picerije kao i svaki vid poslovanja zahteva određeni stepen rizika, ali ako je hrana ukusna, osoblje ljubazno i predusretljivo, lokal poseduje prijatnu atmosferu, a odgovorili ste na sve potrebe kupaca, nema mnogo razloga za neuspehom. Srećno!